Шановні відвідувачі! Вітаю Вас на сторінках мого блогу! Бажаю приємного перегляду. Сподіваюсь, що блог буде цікавий усім відвідувачам!

5 клас

       Тема. Другорядні члени речення: додаток.
     Мета уроку: допомогти учням поглибити знання про додаток як другорядний член речення, способи його вираження; сприяти формуванню умінь знаходити додаток у реченні, ставити до нього питання, розвивати увагу, логічне мислення; виховувати любов і повагу до рідної мови, бережливе ставлення до природи.
     Цілі уроку.
      Учні знатимуть: що таке додаток, способи його вираження.
      Учні вмітимуть: знаходити додаток в реченні, ставити до нього запитання.
      Тип уроку: засвоєння нових знань (формування мовної і мовленнєвої компетенції).
      Обладнання: підручник, таблиця «Другорядні члени речення», вправи на ІКТ, картки із домашнім завданням.
      Методи, форми, прийоми роботи: узгодження цілей, евристична бесіда, робота з підручником, робота в парах, незакінчене речення.
                                                        Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
 1. Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
     Вчитель. Доброго дня,діти! Приємно бачити вас такими красивими,зосередженими, схвильованими. Скажіть, якими ви хочете бути сьогодні на уроці? (Діти:працьовитими, уважними,активними). І я вам бажаю бути старанними, уважними, зосередженими, активними,щоб наш урок був цікавим і плідним. А тепер обміняйтеся приємними посмішками і гарними побажаннями.
 2. Актуалізація суб’єктного  досвіду й опорних знань.
     1. Творчий диктант. Поширте речення другорядними членами, підкресліть їх.
1в. Прийшла весна.    2в. Зацвіли квіти.
      2. Знайдіть в реченні слово, яке відповідає на запитання непрямого відмінка (на дошці). Відмінок? Який член речення?
Мама сьогодні спекла  пиріжків.
 
ІІ. Цілевизначення та планування.
1.     Повідомлення теми уроку і запис до зошитів числа, теми.
2.     Вибір цілей із загального переліку, доповнення їх власними.
-         Діти, цілі нашого уроку такі: з’ясувати, що таке додаток, способи його вираження, знаходити додаток в реченні, ставити до нього запитання.
-          Подумайте, що ви хочете взяти для себе від сьогоднішнього уроку і свої цілі запишіть в зошитах(2-3 учнів озвучують свої цілі:складати з додатками речення, вміти їх підкреслити).
-         Наше завдання: розглянути додаток, вміти знаходити в реченні, виконати вправи для запам’ятовування, щоб гарно написати к/роботу.
 
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
1.     Розповідь вчителя (таблиця).
-         Додаток – це другорядний член речення, що означає предмет і відповідає на запитання непрямих відмінків. Прямий – Н.в. – це відмінок підмета хто?що? 
-         Якими ж частинами мови виражений додаток? 
-         Питання до додатка ставимо від присудка.
-         Підкреслюємо пунктиром.
-         Прийменник може входити до складу додатка.
2.     Робота з підручником (біля дошки).
-         Вправа 402 на дошці.
3.     Фізкультхвилинка.
4.     Робота в парах. Вправа 403.
5.     Логічна вправа. Знайдіть в реченнях підмети і додатки, поставте до них запитання. Як розрізнити підмет і додаток?  Назвіть додатки і слова, від яких вони залежать.
Сумні тополі серпанками вкрилися. Яблуні роси струшують з листя. Згинається колосся дугою золотою.
6.     Самостійна робота. Завдання-конструктор. Скласти речення, у яких подані іменники виступали б то підметом, то додатком. Н-д: слово мова. В Україні говорять українською мовою (додаток О.в.). Мова (підмет) робить з українця людину.
1 в. слово мама.
2 в. слово котик.
7.     Гра «Знайди зайве речення». Указати речення, у якому немає додатка.
-         Старання веде до щастя.
-         Ледар і сидіти втомився.
-         Вітер за вікном гуляє..
8.     Творче завдання з малюнками. Дивлячись на фото, скласти текст (3 речення), підкреслити додатки, визначити відмінок, спосіб вираження.
9.     «Асоціативний кущ». Надписати на пелюстках відповіді-додатки.
    ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
1.     Рефлексія почуттів.
Незакінчене речення:
-         Додаток – це …
-         На сьогоднішньому уроці я найбільше запам’ятав…
2.     Самооцінка діяльності на уроці.
Закінчити речення: «Я сьогодні молодець, бо…» або «В мене не все вдалося, бо...»
3.     Обговорення цілей уроку (досягнуті всі чи ні).
     VІ. Домашнє завдання.
              Обов’язкове . Опрацювати пар. 51, вправа 406(І завд.-всім, ІІ завд. – І і ІІ групі дітей). За бажанням. Написати есе «Для чого мова українцям?», підкреслити додатки.

Немає коментарів:

Дописати коментар