Тема: Микола Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Патріотичні почуття й толерантне ставлення до інших народів.
Мета уроку: допомогти учням ознайомитися із життєвим шляхом Миколи Вороного, змістом твору «Євшан-зілля» та його історичною основою; сприяти розвитку навичок грамотно висловлювати свої думки, почуття, розповідати про враження від прочитаного, виразно та вдумливо читати твір; впливати на виховання почуття патріотизму, національної свідомості, пошани до рідного народу, країни та толерантного ставлення до інших народів.
Цілі уроку.
Учні знатимуть: зміст твору, тему та головну думку.
Учні вмітимуть: виразно та вдумливо читати уривки поеми, визначати своє ставлення до прочитаного, до рідного народу, країни.
Тип уроку: засвоєння нових знань (за А. Фасолею).
Обладнання: підручник, портрет М.Вороного, картки із завданням для груп, куб, таблиця «Правила роботи в групі», грам-запис пісні «Євшан-зілля», трава полин, картки із домашнім завданням.
Методи, форми, прийоми роботи: узгодження цілей, евристична бесіда, «Гронування», робота з текстом, робота в парах, робота в групах, «кубування», незакінчене речення, «Порушена послідовність», сенкан, «уяви себе і опиши».
Ім’ я уроку. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину.
Василь Симоненко
Хід уроку
І. Мотиваційний етап.
1. Забезпечення емоційної готовності учнів до уроку.
2. Актуалізація суб’єктного досвіду й опорних знань.
ІІ. Цілевизначення та планування.
1. Повідомлення імені уроку.
2. Діти записують до зошитів число, тему, ім’я уроку.
3. Вибір цілей із загального переліку, доповнення їх власними.
- Подумайте, що ви хочете взяти для себе від сьогоднішнього уроку і свої цілі запишіть на картках(2-3 учнів озвучують свої цілі: визначити тему твору, висловити власне ставлення до прочитаного, з’ясувати, чому так називається твір, з’ясувати, чому ханський син не захотів жити в розкошах у князя).
№ | Цілі уроку | 0 балів | 1 бал | 2 бали |
1
| Ознайомитись
із життєвим шляхом М.Вороного. | | | |
2 | Опрацювати
зміст твору «Євшан-зілля». | |||
3 | Визначити
головну думку твору. | |||
4 | ||||
5 |
ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу.
5. Робота з текстом.
5.4 Робота в групах.
На картках написані завдання і ви повинні дати на них відповіді. Уважно читайте і працюйте 5 хв. Але спершу призначимо керівників груп, хранителів часу, доповідачів та переглянемо правила роботи в групах (на дошці розміщений плакат)
6. Озвучення зробленого та оцінка діяльності членів груп (діти виставляють оцінку за роботу в групах на картках).
Самооцінювання та взаємооцінювання
Клас 6-А Прізвище, ім’я учня ____________________ | Самооцінка | Оцінка учасників групи | ||
Критерії | ||||
Прізвище, ім’я | Оцінка | |||
Працював найкраще («12»-«10») | ||||
Працював добре («9»-«7») | ||||
Працював посередньо («6»-«4») | ||||
Незначний внесок у працю
(«3»-«2») | ||||
Майже не працював («1») |
7. Скласти сенкан до слова воля.
1 рядок - воля
2 рядок – безмежна, щира
3 рядок – дає сили,окрилює,підіймає,
4 рядок – ти вільний тільки на рідній землі
5 рядок – дім
9. «Кубування» (на гранях куба написані запитання, на які відповідають учні, кидаючи його один одному (або записані слова, за допомогою яких діти утворюють питальне речення тому, кому кидають куб).
Н-д. - Який життєвий урок ви засвоїли, опрацювавши цей твір?
- Яка основна думка твору?
- Чи потрібне євшан-зілля українцям нині?
- Що ви порадили б тим, хто відцурався від своєї землі, забув про неї?
- Які рослинні символи України ви ще знаєте? - Символом чого є євшан-зілля?
ІV. Рефлексивно-оцінювальний етап.
2. Рефлексія почуттів. Незакінчене речення:
«Твір змусив мене задуматись над тим,що…»,
«Для себе я зрозумів(ла)….»
3. Самооцінка діяльності на уроці.
Закінчити речення: «Я сьогодні молодець, бо…» або «Сьогодні в мене не все вдалося, бо…».
4. Обговорення цілей уроку (дивлячись на картки, куди діти записували цілі на початку уроку)
Немає коментарів:
Дописати коментар